Obvion maakt consumentenervaringen over hypotheekadviseur inzichtelijk

Obvion gaat beoordelingen die consumenten over hun hypotheekadviseur op de website Checkuwhypotheekadviseur.nl invullen inzichtelijk maken op de eigen website. De rapportcijfers worden gekoppeld aan de module om een hypotheekadviseur in de buurt te vinden.


Obvion maakt consumentenervaringen over hypotheekadviseur inzichtelijk

Op de website Checkuwhypotheekadviseur.nl zijn inmiddels meer dan twintigduizend beoordelingen (zowel korte reviews als uitgebreide kwaliteitschecks) ingevuld door consumenten. Onderzoekers van IG&H en Dukers en Baelemans presenteerde deze week op het Hypotheken Event dat één op de zeven consumenten de keuze voor een tussenpersoon op dergelijke beoordelingen baseert. Obvion gaat bezoekers van obvion.nl stimuleren de kwaliteitscheck in te vullen. "Daarnaast vragen wij onze tussenpersonen om de vragenlijst door hun eigen klanten in te laten vullen en er ook op hun eigen site naar te verwijzen", aldus adjunct-directeur Douwe Dijkstra. Volgens hem hebben consumenten nu weinig hulp bij hun keuze voor een adviseur en zijn keurmerken veelal onbekend. "Hoe meer ervaringen, hoe betrouwbaarder de score wordt en hoe meer houvast dit aan consumenten biedt. Er ontstaat meer inzicht in afweging tussen prijs en kwaliteit", zo verklaart Dijkstra. "Als tussenpersonen hun klanten kunnen bewegen om hun oordeel te geven én erin slagen een goede beoordeling te krijgen, kunnen zij meer klanten aantrekken." De website checkuwhypotheekadviseur.nl is een initiatief van Independer.

Bron: AM Signalen, 17 februari 2011


Terug




Contactgegevens

Bezoekuren

Welkom op afspraak - geen vaste bezoekuren


Telefonisch bereikbaar

Ma/Vr:  9:00 - 21:00 uur
* buiten de aangegeven tijden alleen voor spoedmeldingen.