Klant iets positiever over hypotheekbemiddelaar

De waardering van consumenten voor hypotheekbemiddelaars is dit jaar licht gestegen, concludeert TNS-Nipo uit onderzoek onder 1.898 mensen die in mei een hypotheek sloten of zich daarop oriënteerden.


Klant iets positiever over hypotheekbemiddelaar

Zij geven gemiddeld het rapportcijfer 7,4 (vorig jaar 7,3). De onafhankelijke adviseur krijgt met een 7,6 (7,6) de hoogste waardering. Hypotheekwinkels als De Hypotheker krijgen een 7,4 (7,3) en banken scoren een 7,2 (7,0). Volgens het onderzoeksinstituut blijft de waardering op peil doordat adviseurs vanwege de krimpende markt hun uiterste best doen voor de klant. "Banken hebben de reorganisaties en de klap van de kredietcrisis achter zich gelaten en daar staat de klant weer centraal", aldus TNS Nipo. "Vooral de kleine banken doen het beter." De Rabobank, die vorig jaar het cijfer 7,6 kreeg, krijgt nu een 7,4. Bij sluiters van een hypotheek is de waardering overigens nog altijd een 7,6. Ontevredenheid wordt vooral veroorzaakt door gebrekkige informatie in de offerte of in het gesprek, doordat het niet klikt met de adviseur, door onvoldoende maatwerk en gebrek aan flexibiliteit of doordat de klant de rente te hoog vindt.

Bron: AM Signalen, 16 augustus 2011


Terug




Contactgegevens

Bezoekuren

Welkom op afspraak - geen vaste bezoekuren


Telefonisch bereikbaar

Ma/Vrij:  9:00 - 17:00 uur